چطور تبلیغ کنیم؟

در برندسازی و فروش، همیشه تبلیغات به عنوان کارآمدترین روش برای افزایش فروش مورد استفاده قرار گرفته و میگیره! حتما شما هم شنیدید که میگن ” تبلیغات هزینه نیست! سرمایه گذاریه” چون تأثیری که تبلیغات در فروش داره غیرقابل انکاره! البته، تبلیغات باید بهینه و مناسب باشه. چون ممکنه هر تبلیغی برای شما مفید و موثر نباشه! توی این صفحه درباره تبلیغات میخوایم صحبت کنیم و درباره چند مدل از انواع تبلیغات گپ بزنیم.

چطور تبلیغ کنیم؟

هدف از تبلیغ چیه؟ وجه مشترک همه تبلیغات ها

به صورت های مختلفی ممکنه تبلیغ یک محصول یا خدمت انجام بشه و هر فرم تبلیغاتی ممکنه کارکردهای خودشو داشته باشه. ولی معمولا همه شون در یک هدف مشترک دارند؛ { انتقال “پیامی آگاهی بخش” به صورت “جذاب” و “ترغیب کننده”! }.

برای همین تولیدکنندگان حرفه ای تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای انتقال پیام (معرفی کالا یا خدمت یا مزایای بیزینس) استفاده کنند. اونا یه مقدار خلاقیت و نوآوری هم چاشنی کار میکنند تا نظر مخاطب تبلیغات رو جلب کنند و به هدف تبلیغات برسند. منتها سوالی که وجود داره اینه که از بین انواع تبلیغات های موجود، کدوم نوع مناسبه؟

چگونه تبلیغ کنیم؟ چه نوع تبلیغی مفیده؟

مرکز IFOP فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته و تأثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر فروش را مطالعه کرده. در نتایج این تحقیقات مشخص شده که از هر ۴ نفر، ۳نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانه‌ها در اختیار خریداران قرار می‌ده. خلاصه یعنی اینکه تبلیغات آنلاین خیلی براشون مفیدتر بوده! از طرفی همه مون میدونیم که این روزا مردم بسیاری از وقتشون رو در شبکه‌های اجتماعی یا ووبگردی میگذرونند. بنابراین، بهترین مکان برای تبلیغات در حال حاضر تبلیغات آنلاین هست.

دربین این آگهی‌های تبلیغاتی آنلاین، اینروزها تبلیغات ویدئویی خیلی باب شده و توجه بسیاری رو به خودش جلب کرده! مثلا یک پژوهشی از کاربران فروشگاهی مجازی درباره تاثیر ویدئو در انتخابشون، انجام شده و نتیجه خیلی جالب بوده؛ ۹۰٪ از کاربران ادعا کردند که این ابزار بازاریابی(ویدئو) بهشون کمک می کنه تا تصمیم بگیرند چه بخرند. نکته بعدی اینه که  ۸۰٪ از جوان ها وقتی به تصمیم خرید خود فکر می کنند ، محتوای ویدیویی که دیدند به ذهنشون میاد.

برخی پژوهش ها ادعا میکنند که  مردم ویدیوهای اجتماعی رو ۱۲۰۰ درصد(!) بیشتر از ترکیب متن ساده و تصاویر ثابت به اشتراک می گذارند. طبق آمار ۸۵ درصد از مصرف کنندگان مشتاق دیدن ویدیوهای برندهای بیشتری هستند. بنابراین به نظر میرسه تبلیغات ویدئویی با تمرکز بر پخش در اینترنت و شبکه های اجتماعی خیلی میتونه مفید باشه. ولی خب تبلیغات ویدئویی هم حالت های مختلفی داره! تیزر واقعی داریم، موشن گرافیک داریم و…

چه نوع تبلیغ “ویدئویی” مفید هست؟

پاسخ ثابت و همه گیری وجود نداره! ولی دو مدل تبلیغات ویدئویی هستند که بسیار مورد استفاده قرار میگیرند؛ تیزر های واقعی و موشن گرافیک ها (یا انیمیشن های تبلیغاتی). تیزر های واقعی سابقه طولانی و هنوز هم استفاده میشن. ولی تبلیغ های ویدئویی موشن گرافیک فرم نو وجدیدی از تبلیغات محسوب میشن. با این همه میزان تولید موشن گرافیک های تبلیغاتی در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و بسیاری از صاحبان کسب و کارها در کشورمون ایران، سراغ این مدل تبلیغاتی میرن! حتما میپرسید علت استقبال روزافزون به موشن گرافیک چیه؟ برای پاسخ به این سوال باید اول چالش ها و معایب تیزر های تبلیغاتی واقعی (که عموما نیاز به بازیگر و عوامل تولید و تجهیزات دارند) رو بررسی کنیم.

معایب تبلیغات با تیزر واقعی چیست؟

در ادامه به چند مورد از معایب تیزرهای واقعی اشاره میکنیم:

  • زیاد بودن هزینه فیلم برداری، بازیگری و عوامل تولید مثل کارگردان
  • زیاد بودن هزینه تجهزیات مثل دوربین
  • زیاد بودن هزینه استودیو ها و یا لوکیشن های فیلمبرداری
  • زمانبر بودن ساخت این نوع از تیزرها
  • محدودیت های جهان واقعی (از بازیگر تا فضا) و عدم امکان انتقال ساده برخی مفاهیم انتزاعی یا پیچیده
  • معمولا به صورت دورکاری قابل انجام نیستند.

از انصفا نگذریم، تیزر های واقعی برای برند های بزرگ که هزینه بالایی برای تبلیغات در نظر میگیرند و زمان تولید طولانی تری رو میتونند لحاظ کنند مناسبه. ولی خب کسب و کارهای کوچک چگونه از امکان تبلیغات ویدئویی بهره مند بشن؟

مزایای تبلیغات با موشن گرافیک ( یا انیمیشن) چیست؟

جادوی موشن گرافیک یا انیمیشن‌های جذاب  اینه که تصاویر پیچیده، ایده‌ها، مفاهیم و داده های زیادی رو در یک ویدیوی کوتاه، ساده و از نظر بصری جذاب به نمایش می‌گذارند. در نتیجه، پیام به سریع‌ترین روش ممکن و جذاب و جدید منتقل میشه. موشن گرافیک در هر زمینه ای مثل: تجارت، بازاریابی، تکنولوژی، فناوری اطلاعات، صنعت فیلم، آموزش، بهداشت و درمان، یا سرگرمی، تولید بشه.

۷ دلیل برای استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات برندینگ:
  1. مهمترین دلیل استفاده از تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک کم هزینه بودن آن  و قیمت مناسب در هنگام سفارش به نسبت تیزر های واقعی است.
  2. سرعت ساخت و آماده شدن تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک بسیار بالاست و از نظر صرفه جویی در زمان بهترین حالت را دارد. (مخصوصا اگه به گروه موشن فوری سفارش بدید)
  3. برای سفارش موشن گرافیک نیاز به محیط فیلمبرداری و یا بازیگر نخواهید داشت و محدود به زمان و مکان خاص با تجهیزات پیچیده نخواهید شد.
  4.  محدودیت سنی ندارد و مخاطب در هر سنی باشد احتمالا انیمیشن ها را می‌پسندد و از آن استقبال می‌کند. در نتیجه برای تمام گروههای سنی مورد استفاده است.
  5. هر نوع موضوعی را میتوان با موشن گرافیک بیان کرد و محدودیتی ندارد.
  6. موشن گرافیک می‌تواند با کاراکتر سازی صحیح حتی به سطوح داستانی نزدیک شده و انیمیشن داستاتی تبلیغاتی برای شما ایجاد کند.
  7. بینندگان به راحتی تصاویر، ایده‌ها و آمارهای پیچیده را درک می‌کنند.
تاثیر عجیب موشن گرافیک در بالابردن رنکینگ سایت!

استفاده از انیمیشن برای تبلیغات این اجازه  را می دهد تا یک برنامه یا یک پلتفرم مبتنی بر وب در جستجوی گوگل بالا بیاید. اگر وب سایتی دارای حرکت باشد، وب سایتی که در آن از موشن برای تبلیغات استفاده می‌شود ۵۳ برابر بیشتر احتمال دارد در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و به همین دلیل از طریق بازگشت سرمایه (ROI) میزان فروش را افزایش می دهد. باید به این موضوع دقت داشت که استفاده از محتوای متحرک ۳۰۰٪ ترافیک بیشتری را ایجاد می کند و مخاطبان  بیشتری را به سمت خود هدایت می‌کند.از این رو استفاده از موشن به برند شما کمک می کند تا در بین رقبا برجسته شود.

مزایای تبلیغ موشن گرافیکمنبع تصویر سایت educba

موشن گرافیک تبلیغاتی رو بسازیم یا سفارش دهیم؟

هرچند پروسه تولید موشن گرافیک از تیزر های واقعی آسون تر هست ولی یک کار تخصصی محسوب میشه. برای تولید یک موشن گرافیک خوب باید متن جذاب داشته باشید، گویندگی دیالوگ ها با گویندگان نسبتا حرفه ای انجام بشه، دید بصری گرافیکی مناسبی داشته باشید و از همه مهمتر بر نرم افزار هایی چون ایلاستریتور و افترافکتس (که سنگین و تخصصی هستند)) تبحر داشته باشید. بنابراین پیشنهاد ما سپردن کار به کاردون هست! اونم کاردونی که بتونه صفر تا صد تولید یک موشن گرافیک رو برای شما انجام بده.

به کجا سفارش تولید موشن گرافیک تبلیغاتی دهیم؟

اینکه خودتون تک تک سراغ افراد تولید کننده (گوینده، طراح، نویسنده، انیماتور) برید، ممکنه زمان تولید و کیفیت کار رو کاهش و برخی هزینه ها رو افزایش بده. پس بهتره سراغ یک تیمی برید که بتونند از ایده تا خروجی موشن گرافیک رو برای شما نجام دهند. منتها هر تیمی شاید شایسته ی شما نباشه. تیم تولید کننده موشن گرافیک باید بتونه در محدوده بودجه ، زمان و کیفیت مورد انتظار شما تولید موشن گرافیک رو انجام بده. همچنین باید تیمی باشه که سابقه طولانی و حرفه ای در تولید موشن گرافیک داشته باشه که قابل اعتماد باشه.

خوشبختانه ما در موشن‌فوری به لطف خدا فقط در یکسال گذشته بیش از ۹۰۰۰ ثانیه موشن گرافیک برای برند های بزرگ و کوچک (از سایپا و بهمن موتور و ایرانخودرو گرفته تا شریف و کارخانجات و ارگان های دولتی و…) تولید کردیم و میکنیم. ما این امکان رو فراهم کردیم که شما بتونید در سبک، سطح و قیمت های مختلف سفارش تولید موشن گرافیک بدید و در محدودیت های مختلفی که دارید، بتونید از این مدل تبلیغاتی ویدئویی جذاب بهره مند بشید.

قیمت موشن گرافیک تبلیغاتی

قیمت یک اثر موشن گرافیک تبلیغاتی به موارد مختلفی بستگی داره. اینکه نوع و سطح تصویرسازی در چه حدودی باشه و میزان انیمیت کار در چه حدی باشه. بیاید پیچیده اش نکنیم! ما در موشن فوری ۶ سطح کیفی در قیمت های مختلف رو ارائه میدیم. شما میتونید از سامانه برآورد آنلاین قیمت موشن گرافیک ما استفاده کنید یا به صفحه تعرفه موشن گرافیک سال ۱۴۰۱ مراجعه کنید.

قیمت موشن گرافیک

, , ,

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان و سفارش موشن گرافیک

برای مشاوره رایگان موشن گرافیک کلیک کنید.

آموزش موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک در 4 هفته
Call Now Buttonمشاوره رایگان: ۰۹۰۲،۲۹۹،۹۷۵۹