موشن گرافیک چیست؟ ۶ مدل از انواع موشن گرافیک

حتما برای شما هم سوال شده که موشن گرافیک چیست؟ چه مدل هایی وجود داره و چرا قیمتهاشون متفاوته. در اینجا خیلی مختصر و مفید درباره انواع موشن گرافیک صحبت میکنیم. البته این “انواع” رو خودمون درست کردیم. یعنی شاید این دسته بندی ای که اینجا برای شما توضیح میدیم در جاهای دیگه نباشه یا متفاوت باشه. حتی بعضی اصطلاحات توسط خود ما ابداع شده، بنابراین اگه براتون نا آشنا هستش، اصلا اشکالی نداره.

این دسته بندی ها به ما و مشتری های ما کمک میکنه که انتخاب دقیقتری برای تولید یک ویدئوی تبلیغاتی موشن گرافیک داشته باشیم. فعلا این دسته بندی عبارته از: موشن گرافیک، لوگو موشن، استوری موشن، فوتو موشن، ویدئو موشن و تایپو موشن. البته ممکنه بعدا مواردی چون موزیک موشن رو هم اضافه کنیم. در ادامه سعی میکنیم خیلی مختصر و مفید هرکدوم از این موارد رو تعریف کنیم و ازش یکی از نمونه کارهای خودمون رو بذاریم. البته در این لینک میتونید به همه پروژه های انجام شده توسط گروه ما (در همه نوع موشنی که توضیح میدیم) دسترسی پیدا کنید.

انواع موشن

منظور از موشن گرافیک چیست؟

منظور ما از موشن گرافیک، یک ویدئوی گرافیکی شبیه به انیمیشن‌‌های دوبعدی یا فلت هست. در این نوع از موشن، به ندرت از عناصر ویدئویی یا تصویری واقعی (مثل فیلم ضبط شده و عکس) استفاده می‌شه و عمده کار از عناصر گرافیکی یا انیمیشنی تشکیل می‌شه. برخلاف انیمیشن، در موشن گرافیک اولویت با انتقال “پیام” هست. از موشن گرافیک عمدتا برای تبلیغ و آموزش استفاده میشه. چون میتونه در کوتاهترین زمان ممکن، اطلاعات لازم رو به شکلی جذاب، ماندگار و واضح به مخاطب منتقل کنه.

موشن گرافیک داستانی یا توضیحی

عمده ی موشن گرافیک های “تبلیغاتی” و “آموزشی” به دو صورت “داستانی” یا “توضیحی” تولید میشن.

۱- موشن گرافیک های داستانی، عمدتا از قصه، شخصیت و دوبله تشکیل شده اند و نزدیک به فضای انیمیشن هستند. در این نوع از موشن گرافیک، پیام تبلیغاتی یا آموزشی به صورت غیر مستقیم و با استفاده از قصه منتقل میشه. علت استفاده از این نوع موشن، جذابیت بیشتر برای عموم مردم هست. یک نمونه موشن گرافیک داستانی:

نمونه موشن گرافیک داستانییک نمونه موشن گرافیک داستانی تبلیغاتی: موشن گرافیک ویژه لنگ نمون! 

۲- موشن گرافیک های توضیحی، تمرکز بیشتری به انتقال مستقیم پیام دارند و در یک زمان واحد، پیام بیشتری رو میتونند منتقل کنند. هرچند ممکنه در موشن گرافیک‌های توضیحی، کاراکتر وجود داشته باشه ولی عمدتا “شخصیت” و ” قصه” نداره! یک نمونه موشن گرافیک توضیحی:

نمونه موشن گرافیک توضیحی رسمییک نمونه موشن گرافیک توضیحی رسمی: موشن گرافیک معرفی خدمات خودرو در محل سایپا 

۳- موشن گرافیک های ترکیبی، در این نوع از موشن تلاش میشه از ظرفیت دو حالت قبلی استفاده بشه؛ مثلا بخشی از موشن گرافیک به صورت داستانی و بخشی توضیحی ساخته میشه.

نمونه موشن گرافیک ترکیبییک نمونه موشن گرافیک ترکیبی داستانی و توضیحی: قسمت دوم موشن گرافیک کاکومن

اینکه چه نوع موشن گرافیکی باید برای شما ساخته بشه، بستگی به محتوای موشن گرافیکتون داره. یعنی اینکه ویدئوی تبلیغاتی موشن گرافیک شما باید چه پیامی رو به چه مخاطبی عرضه کنه؟ میخواید با قصه صحبت کنید یا یه راست برید سر اصل مطلب؟

در مواردی نیز نظر و سلیقه کارفرما(سفارش دهنده موشن گرافیک) تعیین کننده است. برخی از کارفرماها دوست دارند موشن گرافیک اونها به صورت فانتزی و جذاب و خنده‌دار باشه و برخی تمایل به یک کار رسمی و جدی دارند. درسته که ما (به عنوان تولید کننده موشن گرافیک) برای شما توضیح میدیم که چه چیزی به نظرمون خوبه ولی در نهایت این نظر و سلیقه شما هست که اجرا میشه

چند نکته کوتاه درباره موشن گرافیک

  1. موشن گرافیک های داستانی و توضیحی معمولا همراه با موسیقی و صدای راوی هستند‌.
  2. سناریو یا متن موشن گرافیک بعضا توسط ما و بعضا توسط کارفرما نوشته و تهیه می‌شه.
  3. در برخی موارد صدای راوی یا نریتور نیز توسط کارفرما ارائه می‌شه.
  4. موشن گرافیک ها سطوح مختلفی دارند و بعضا از نرم افزارهای مختلفی برای تولید آن استفاده میشود. ما عمدتا از نرم افزارهای افترافکت و ایلاستریتور برای تولیدات موشن گرافیک خود استفاده می‌کنیم.
  5. جهت برآورد آنلاین قیمت موشن گرافیک اینجا کلیک کنید و جهت سفارش موشن گرافیک به گروه «موشن فوری» با ما تماس بگیرید؛ ۰۹۰۲،۲۹۹،۹۷،۵۹

هزینه یک سفارش موشن گرافیک، پس از صحبت با مشتری و براساس زمان موشن گرافیک، نوع موشن گرافیک، بودجه مشتری و زمان تحویل کار تعیین می‌گردد.

در انتهای این بخش دعوت میکنم یکی از موشن گرافیک های تولیدی توسط موشن فوری رو مشاهده کنید. (جهت مشاهده همه آثار موشن ما به صفحه “نمونه موشن ها” مراجعه کنید.)

.

منظور از لوگو موشن چیست؟

منظور از لوگو موشن، ویدئوی کوتاهی هست که در آن لوگوی شما به شکل متحرک و جذاب به نمایش در آمده و شما میتوانید از این ویدئو، در ابتدا یا انتهای همه فیلم های تبلیغاتی شرکتتون استفاده کنید. اگر هنوز متوجه منظور ما از logo motion نشدید به نمونه  زیر توجه کنید:

لوگوموشن ویژه فرغونلوگوموشن ویژه فرغون

این ویدئو که به عنوان مثال قرارش دادیم، میتواند ابتدای همه کلیپ های شرکت ما قرار بگیرد. اما چرا برخی شرکت ها لوگوموشن تولید کرده و از آن استفاده میکنند؟ بخشی از دلیل اینکار به آن برمیگردد که با استفاده لوگوموشن در ابتدا یا انتهای ویدئوی خود میتوانید تا حدودی جلوی “کپی‌کاری” رقبا یا افرادی که از تولیدات ویدئویی شما کپی میکنند، رو بگیرید یا لااقل کار رو براشون سختتر کنید.

جدای این مورد، لوگو موشن به برندینگ شما (جذابیت، رسمی و حرفه ای بودن شرکت شما) کمک میکند و تا حدودی همان کارکردی را دارد که “لوگو”ی شرکت شما برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین ممکن است لوگوموشن منجر به یک نوع ماندگاری در ذهن و همچنین معرفی شرکت برای افرادی که به تازگی با شما آشنا شده اند، شود. “لوگو موشن” تنها یکی از انواع موشن در این مطلب، هست.

دو نکته درباره لوگو موشن:

  • لوگو موشن ها یا لوگوهای متحرک میتوانند به شکل های ساده دوبعدی (فلت) یا سه بعدی ساخته شوند.
  • سبک لوگو‌موشن بعضا براساس جذابیت و نظر شخصی کارفرما و بعضا براساس موضوع شغلی او (که میتواند در حوزه پوشاک، خوراک و… باشد) انتخاب می‌گردد.

انواع لوگوموشن:

ما در موشن فوری، دو نوع لوگوموشن تولید میکنیم؛

  1. لوگوموشن قالب آماده و ارزانتر، مطابق قالب‌های آماده و موجود، در این صفحه
  2. لوگوموشن اختصاصی و ویژه، که متناسب با استایل لوگو یا محتوای برند شما و مخصوص شما تولید میشه. نمونه کارها در این صفحه

جهت سفارش لوگو موشن به گروه «موشن فوری» با ما تماس بگیرید: ۰۹۰۲،۲۹۹،۹۷،۵۹

منظور از استوری موشن چیست؟

منظور ما از استوری موشن، ویدئوهای کوتاه ۱۵ ثانیه ای، مناسب برای قرارگیری در “استوری” اینستاگرام می‌باشد. معمولا ابعاد این آثار عمودی هست.  به این نمونه توجه کنید:

ما برخی از این نمونه ها رو در صفحه اینستاگراممون گذاشتیم که میتونید از اینجا مشاهده کنید. استوری موشن هم یکی از انواع موشن گروه «موشن‌فوری» هست که با قیمت بسیار مناسب به اشخاص یا شرکت های مختلف ارائه می‌گردد. هرچند شما میتونید جهت تقویت برند شخصی خود از این قابلیت استفاده کنید. در این نوع از موشن گرافیک به سختی میتونیم داستان داشته باشیم، چون زمانمون محدوده. ولی میتونیم با استفاده از تصاویر متعدد، متن جذاب و انیمیت مناسب، اثر کوتاه و جذابی رو تولید کنیم.

منظور از فوتو موشن چیست؟

منظور ما از فوتو موشن (Photo motion)، ویدئویی ساخته شده از ترکیب عکس و برخی المان‌های انیمیشنی‌ست که عموما مشتریان ما برای معرفی مشخصات یک “محصول” استفاده میکنند. “موشن روی عکس” یا “فوتو موشن” ویدئوی مناسب و کم‌هزینه‌ای برای تبلیغ محصول محسوب می‌شود. به این نمونه توجه کنید:

موشن روی عکس هود بیمکث

همانطور که اشاره شد، عموما این نوع از تولیدات، مناسب برای معرفی مشخصات یک محصول هستند و قابلیت انتشار در فضای مجازی، سایت، سی‌دی و غرفه‌های نمایشگاهیِ شرکت کارفرما را دارند. تاکنون شرکت لوازم خانگی بیمکث و شرکت پوشاک کودک و نوجوان ایلیا به نوعی از تولیدات ما استفاده کرده و در صفحه مجازی خود قرار داده اند.

جهت سفارش مدل فوتوموشن از انواع موشن به گروه «موشن فوری» اطلاعات زیر رو برای ما ارسال کنید:

  1. ارسال تصویر از محصول
  2. ارسال مشخصات محصول (آنهایی که میخواهید در ویدئو بیان گردد)

.

منظور از ویدئو موشن چیست؟

منظور ما از ویدئو موشن، ترکیب “ویدئو” یا “فیلم ضبط شده‌ی واقعی” با برخی المان‌های “انیمیشنی” یا “موشن گرافیک” هست. این نوع از تولیدات ویدئویی ما مناسب کلیپ های تبلیغاتی یا حتی آموزشی می‌باشد. به عنوان مثال یک ویدئو موشن تبلیغاتی میتونه به این شکل باشه که یک بازیگر رو به دوربین توضیحاتی درباره شرکت یا محصولی رو بده و همزمان مواردی به شکل موشن گرافیک یا جلوه های ویژه روی بخشی از تصویر جهت تفهیم یا جذابیت بیشتر اعمال بشه. ویدئو موشن آموزشی هم میتونه چنین کارکردی داشته باشه منتها ا هدف آموزش. حالا لزومی نداره حتما یک بازیگر روبروی دوربین باشه، میتونه یک دست واقعی هم با المان های کارتونی و… ترکیب بشه. مثلا در نمونه زیر (که فقط ۳ دقیقه از ۲۰ دقیقه کلیپ آموزشی ساخته شده قرار گرفته) به این شکل عمل شده:

ویدئو موشن “مستند انیمیشن”

جهت سفارش ویدئو موشن به گروه «موشن فوری» دو حالت وجود داره: یا شما فیلمبرداری رو خودتون انجام میدید و ویدئوی ضبط شده رو برای ما ارسال میکنید و یا ما خودمون پروسه فیلمبرداری رو هم انجام میدیم.
.

مورد بعدی از انواع موشن تایپو موشن هست؛

منظور از تایپو موشن چیست؟

منظور ما از تایپوموشن، ویدئوهایی هستند که صرفا از “نوشته ها” و “جملات” تشکیل شده اند، منتها به شکلی جذاب، متفاوت و متحرک! تایپوموشن های گروه موشن‌فوری با نرم افزار قدرتمندی چون “افترافکت” ساخته می‌شوند(با پاورپوینت فرق میکنه! 😀) و کار نهایی یه چیز جذاب و در عین حال ساده است!

اگه هنوز دقیقا متوجه نشدید تایپوموشن چیه، این نمونه رو مشاهده کنید:

تایپو موشن میدونی من کی ام؟

تایپو موشن یکی از ارزان ترین انواع موشن ما میباشد.

جهت اطلاع از قیمت هرکدام از این موشن ها و روند سفارش به صفحه برآورد آنلاین قیمت موشن گرافیک کلیک کنید.

جهت دسترسی به همه تولیدات منتشر شده در موشن فوری، به صفحه “نمونه موشن ها” مراجعه کنید.

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان و سفارش موشن گرافیک

برای مشاوره رایگان موشن گرافیک کلیک کنید.

آموزش موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک در 4 هفته
Call Now Buttonمشاوره رایگان: ۰۹۰۲،۲۹۹،۹۷۵۹